Aye (アイ) 先生 

  • The Student chose textbook SIDE by SIDEコース - 4-8 : Chapter 2-1 Page 15-17

  • レッスンが開始しました。

  • Aye

  • 【Chapter 2. Perfect Modals: Should Have, Might Have, May Have, Could Have, Must Have】

  • Evaluating People's Activities

    人々の活動を評価する

  • Job Interviews

    就職の面接

  • Expressing Possibility

    可能性を表現する

  • Making Deductions

    演繹をする

  • Expression Concern About Others

    他人に対する表現の懸念

  • Apologizing

    謝罪

  • Recounting Difficult Sitiuations (edited)

    Recounting Difficult Situation

  • VOCABULARY PREVIEW:

    語彙プレビュー:

  • 【He Should Have Spoken Louder】

    【大声で話すべきだった】

  • GRAMMAR rule:

  • RULE 1: The past form of the modal SHOULD is SHOULD HAVE + the past participle. It is used to express advisability about an event that has already occurred. The form does not change according to the subject.

    ルール1:モーダルSHOULDの過去形は、SHOULD HAVE +過去分詞です。すでに発生したイベントについての妥当性を表すために使用されます。主題によって形は変わりません。

  • EXAMPLE: He should have + spoken (past participle) louder.

    例:彼は+(過去分詞)をもっと大きくする必要があります。

  • ACTIVITY:

  • 1. A: Did Gail run fast enough during the marathon? B: No, she didn't. She should have run faster.

  • run - ran - run

  • 2. A: Did Fred drive carefully enough during his driving test? B: No, he didn't. He should have driven more carefully.

  • 3. A: Did Mr. and Mrs. Lopez get to the airport early enough? B: No, they didn't. They should have gotten there earlier.

    3. A:ロペス夫妻は十分早く空港に着きましたか? B:いいえ、しませんでした。彼らはもっと早くそこに着くべきだった。

  • there = the airport

    そこ=空港

  • Are you familiar with the word redundance?

    あなたは冗長という言葉に精通していますか?

  • familiar - well known from long or close association

    おなじみ-長いまたは密接な関係からよく知られています

  • redundance - using same words and sound the same/repeatedly (edited)

    冗長性-同じ言葉を使用し、同じ/繰り返し音を立てる

  • No, they didn't. They should have gotten to the airport earlier.

    いいえ、しませんでした。彼らはもっと早く空港に着くべきだった。

  • To avoid redundance, use the adverb "there" instead of "the airport".

    冗長性を避けるために、「空港」の代わりに「そこ」という副詞を使用してください。

  • 4. A: Did you and your classmates study hard enough for the science quiz? B: No, we didn't. We should have studied harder.

  • 5. A: Did Jason write legibly enough on his employment application? B: No, he didn't. He should have written more legibly.

    5. A:ジェイソンは彼の求人応募について十分に読みやすく書いていますか? B:いいえ、彼はしませんでした。彼はもっと読みやすく書くべきだった。

  • legibly /li-jib-li/ - readable print or handwriting (edited)

    legibly / le-jib-li / -

  • 6. A: Did you take the cookies out of the oven soon enough? B: No, I didn't. I should have taken them sooner.

    6. A:クッキーをオーブンからすぐに取り出しましたか? B:いいえ、しませんでした。私はもっと早くそれらを取るべきだった。

  • 7. A: Did Sally speak confidently enough at her job interview? B: No, she didn't. She should have spoken more confidently.

    7. A:サリーは就職の面接で十分自信を持って話しましたか? B:いいえ、彼女はしませんでした。彼女はもっと自信を持って話すべきだった。

  • 8. A: Did Brian dance well enough at the audition? B: No, he didn't. He should have danced better.

    8. A:ブライアンはオーディションで十分に踊りましたか? B:いいえ、彼はしませんでした。彼はもっと上手に踊るべきだった。

  • 【She Shouldn't Have Driven to Work Today】

    【今日は仕事に駆り立てるべきではなかった】

  • Driven /dri-ven/

  • drive /drayv/

  • GRAMMAR rule:

  • RULE: The negative form of the past modal SHOULD is SHOULD NOT HAVE + the past participle. SHOULD and NOT are usually contracted.

    ルール:過去のモーダルSHOULDの否定形は、SHOULD NOT HAVE +過去分詞です。通常、契約する必要があり、契約しないでください。

  • EXAMPLE: He shouldn't (should+not) have bought a typewriter.

    例:彼はタイプライターを買うべきではなかった(すべきではなかった)。

  • ACTIVITY:

  • 1. A: Why is Carl upset? B: He thinks he shouldn't have bought a typewriter. He should have gotten a computer.

    1. A:なぜカールは動揺しているのですか? B:彼はタイプライターを買うべきではなかったと思っています。彼はコンピューターを手に入れるべきだった。

  • 2. A: Why is Donna upset? B: She thinks she shouldn't have taken Advanced French last semester. She should have taken Beginning French.

    2. A:なぜドナは動揺しているのですか? B:彼女は、前学期に上級フランス語を履修するべきではなかったと考えています。彼女はBeginningFrenchを取るべきだった。

  • 3. A: Why are you upset? B: I think I shouldn't have cooked vegetable stew for my guests. I should have made a salad.

    3. A:なぜあなたは動揺しているのですか? B:ゲストのために野菜のシチューを作るべきではなかったと思います。サラダを作るべきだった。

  • ―復習タイムの時間となりました。

  • 4. A: Why are you and your wife upset? B: We think we shouldn't have seen a movie last night. We should have stayed home and watched TV.

    4. A:なぜあなたとあなたの妻は動揺しているのですか? B:昨夜映画を見るべきではなかったと思います。私たちは家にいてテレビを見るべきだった。

  • 5. A: Why is Michael upset? B: He thinks he shouldn't have worn jeans to a job interview today. He should have worn a suit.

    5. A:マイケルが動揺しているのはなぜですか? B:彼は今日の就職の面接でジーンズを履くべきではなかったと思っています。彼はスーツを着るべきだった。

  • wear - wore - worn

    着用-着用-着用

  • 6. A: Why are Mr. and Mrs. Parker upset? B: They think they shouldn't have gone on a safari for their vacation. They should have gone to the beach.

    6. A:パーカー夫妻が動揺しているのはなぜですか。 B:彼らは休暇のためにサファリに行くべきではなかったと思っています。彼らはビーチに行くべきだった。

  • ─レッスン終了まで残り 3 分となりました。

  • 7. A: Why is Jennifer upset? B: She thinks she shouldn't have written her composition on the bus. She should have done it at home.

    7. A:なぜジェニファーは動揺しているのですか? B:彼女はバスで自分の作文を書くべきではなかったと思っています。彼女は家でそれをするべきだった。

  • 8. A: Why is Eric upset? B: He thinks he shouldn't have eaten an entire cake for dessert. He should have had just one piece.

    8. A:なぜエリックは動揺しているのですか? B:彼はデザートのためにケーキを丸ごと食べるべきではなかったと思っています。彼はたった一つのピースを持っているべきだった。

  • Review:

  • legibly /li-jib-li/

  • Driven /dri-ven/

  • gotten /ga-ten/

  • composition

    組成

  • ─レッスン終了まで残り 1 分となりました。

  • dessert /de-zert/ (stress on 2nd syllable)

    デザート/ de-zert /(2音節のストレス)