Marko (マルコ) @セルビア Johnny (ジョニー) 先生@ナイジェリア

  • きっちり直してくれるし、類語も教えてくれるし、とても良き先生だった。
  • The Student chose textbook SIDE by SIDE 4 - 37 : Chapter 5-7 Page 77-78

  • レッスンが開始しました。

  • I would call the police and ambulance. I would try helping drivers if that is needed

    私は警察と救急車を呼ぶでしょう。それが必要な場合、私はドライバーを助けようとします

  • 運ぶ

    Carry

  • I would call the ambulance and, if needed, I would carry him to a safe place. (edited)

    私は救急車を呼び、必要に応じて彼を安全な場所に運びました。

  • under the tongue

    舌の下

  • nitroglycerin

    ニトログリセリン

  • missing = gone

  • I would call her and send her an email. If she doesn't answer I would call the police and I would search for her at the place where we are usually hanging out.

    私は彼女に電話してメールを送ります。彼女が答えない場合、私は警察に電話し、私たちがいつもぶらぶらしている場所で彼女を探します。

  • place where we are usually hanging out = a place where you go to meet your friends (edited)

    私たちが普段ぶらぶらしている場所=友達に会いに行く場所

  • to hang out = to be with your friend(s); spending time with them (edited)

    たむろする=友達と一緒にいる;彼らと一緒に時間を過ごす

  • 逃げる

    escape

  • I would try to separate the dog from the leg and then I would try to escape (edited)

    私は犬を足から離そうとし、それから逃げようとしました

  • If my leg were bleeding a lot, I would call the ambulance. (edited)

  • to bleed /bliiiid/ - [lots of] blood coming out (edited)

  • If she is my friend I would try to swim to her and help her. I would help her come back to the beach.

    彼女が私の友達なら、私は彼女のところに泳ぎ、彼女を助けようとします。私は彼女がビーチに戻るのを手伝います。

  • If I didn't know her, I would call the police or ambulance

    彼女のことを知らなかったら、警察や救急車に電話します

  • to rob - to steal; taking something (phone, wallet) from someone without asking them (edited)

    奪う-盗む;誰かに聞かずに何か(電話、財布)を奪う

  • ―復習タイムの時間となりました。

  • First, I would say: "I don't have money or anything expensive." Then, I would try to run away from him. If he follows me, I will fight him and I would yell so that someone can hear me. (edited)

    まず、「お金も高価なものもありません」と言います。それから、私は彼から逃げようとします。彼が私についていくなら、私は彼と戦い、誰かが私の声を聞くことができるように私は叫ぶでしょう。

  • ─レッスン終了まで残り 3 分となりました。

  • to scream = to yell (edited)

    悲鳴を上げる=叫ぶ

  • I would call firefighters and I would go out of my house because it is very dangerous inside. I would tell my neighbors that they should go outside as well (edited)

    消防士に電話して、家の中はとても危険なので家を出ました。私は隣人にも外に出るべきだと言います

 

  • The Student chose textbook SIDE by SIDE 4 - 37 : Chapter 5-7 Page 77-78

  • レッスンが開始しました。

  • The Student chose textbook SIDE by SIDE 4 - 38 : Chapter 6-1 Page 83-85

  • Johnny

  • Ai

  • Teacher chose textbook SIDE by SIDE 4 - 38 : Chapter 6-1 Page 83-85

  • Wish clauses

    ウィッシュ条項

  • phrases

    フレーズ

  • possession of the means or skill to do something.

    何かをするための手段またはスキルの所持。

  • RULE 1: The PRESENT UNREAL CONDITIONAL is used to talk about what would happen in the present under certain conditions. There is no comma punctuation when the if-clause follows the result clause. A comma is inserted, however, when the result clause precedes the if-clauses. EXAMPLE: Result If The boss would be angry if I went home early. If Result If I went home early, the boss would be angry. RULE 2: The PRESENT UNREAL CONDITIONAL is used to give advice. EXAMPLE: If I were you, I wouldn't leave early. If I were you, I wouldn't miss his birthday party.

    ルール1:PRESENT UNREAL CONDITIONALは、特定の条件下で現在何が起こるかについて話すために使用されます。 if句がresult句の後に続く場合、コンマ句読点はありません。ただし、結果句がif句の前にある場合は、コンマが挿入されます。例:結果私が早く家に帰ったら上司が怒った場合。もし結果なら私が早く家に帰ったら上司は怒っているでしょう。ルール2:現在形の非現実的な条件はアドバイスを与えるために使用されます。例:私があなたなら、早く出発しません。もし私があなたなら、彼の誕生日パーティーを見逃すことはないでしょう。

  • B: Yes, I do. I think he'd be very disappointed.

  • Yes. I'm positive. I wouldn't miss his birthday party if I were you.

  • Yes, I do. I think she'd be very angry.

  • Yes. I'm positive. I wouldn't drive her new car if I were you.

  • Yes, I do. I think they'd be very annoyed.

  • Yes. I'm positive. I wouldn't practice the drums now if I were you.

  • Yes, I do. I think she'd be very upset.

  • Yes. I'm positive. I wouldn't skip English class tomorrow if I were you.

  • Yes, I do. I think they'd be very upset.

  • Yes. I'm positive. I wouldn't paint the kitchen purple if I were you.

  • Yes, I do. I think they'd be very disappointed.

  • Yes. I'm positive. I wouldn't drop out of medical school if I were you.

  • Yes, I do. I think he'd be very jealous.

  • : Yes. I'm positive. I wouldn't go out with his girlfriend if I were you.

  • Yes, I do. I think he'd be very mad.

  • ―復習タイムの時間となりました。

  • : Yes. I'm positive. I wouldn't borrow his cell phone if I were you.

  • Yes, I do. I think they'd be very upset.

    はい、そうです。彼らは非常に動揺すると思います。

  • Yes. I'm positive. I wouldn't raise taxes if I were you.

    はい。私は前向きです。もし私があなただったら、私は税金を上げません。

  • Yes, I do. I think they'd be very unhappy

  • Yes. I'm positive. I wouldn't get a haircut if I were you.

  • ─レッスン終了まで残り 3 分となりました。

  • Yes, I do. I think he'd be very embarrassed.

    はい、そうです。彼はとても恥ずかしいと思います。

  • Yes. I'm positive. I wouldn't show his baby pictures to his girlfriend if I were you.

    はい。私は前向きです。もし私があなただったら、彼の赤ちゃんの写真を彼のガールフレンドに見せません。

  • They'd be amused

    彼らは面白がるだろう