私たちが未来に与える影響

  • Francis

  • Ai

  • The “Hinge of History” – Can It Affect Our Future?

  • vI never felt that my life was in peril.

  • We focused our attention on this particular poem.

  • Schools shape the minds of future leaders.

  • If you invest wisely, you can make a lot of money.

  • 映像配信が切断されました。再接続しますので、しばらくお待ちください

  • レッスンが開始しました。

  • 1. What do researchers and philosophers think could affect us for many centuries?

    1.研究者や哲学者は、何世紀にもわたって私たちに影響を与える可能性があると考えていますか?

  • B. events that happen in this century

    B.今世紀に起こる出来事

  • 2. What is the “time of perils” view?

    2.「危険の時」の見方とは何ですか?

  • C. the idea that we live in a time of the unusually high risk of damaging the planet

    C.地球に損害を与えるリスクが異常に高い時代に私たちが住んでいるという考え

  • 3. How does the salience bias make events happening now seem?

    3.顕著性バイアスは、現在起こっている出来事をどのように見せますか?

  • A. like they are more important than they are

    A.彼らが彼らよりも重要であるように

  • philosophers

    哲学者

  • hinge

    ヒンジ

  • biased

    偏った

  • lives

    生きている

  • historians

    歴史家

  • 1. Do you think we can have a positive influence on the future? Explain.

    1.私たちが将来にプラスの影響を与えることができると思いますか?説明。

  • 研究

    Research

  • Yes, I think we can have a positive influence on the future because we are finding ways to make daily life easier for future generations. For example, technology such as smart speakers and self-driving cars will provide convenience to future generations.

    はい、私たちは将来の世代のために日常生活を楽にする方法を見つけているので、私たちは将来にプラスの影響を与えることができると思います。たとえば、スマートスピーカーや自動運転車などのテクノロジーは、将来の世代に利便性を提供します。

  • 2. Do you think we can have a negative influence on the future? Explain.

    2.私たちが将来に悪影響を与える可能性があると思いますか?説明。

  • ―復習タイムの時間となりました。

  • Yes, I think we can have a negative influence on the future because if we don't change our destructive habits in the present, we endanger the future by leaving it without necessary resources. For example, by continuing to deplete our natural resources such as oil and coal, there might not be any left for future generations.

    はい、私たちは将来に悪影響を与える可能性があると思います。なぜなら、現在の破壊的な習慣を変えなければ、必要なリソースを残して未来を危険にさらすからです。たとえば、石油や石炭などの天然資源を枯渇させ続けることで、将来の世代に残されたものがなくなる可能性があります。

  • ─レッスン終了まで残り 3 分となりました。

  • 3. Do you agree that we have made some great technological advances in the last century?

    3.私たちが前世紀にいくつかの大きな技術的進歩を遂げたことに同意しますか?

  • ─レッスン終了まで残り 1 分となりました。

  • Yes, I agree that we have made some great technological advances in the last century. Our methods of communication have greatly improved. For example, in the past, people could only write and send letters via mail, and wait for a response. Nowadays, with video chat available on our computers and smartphones, we can connect with people instantly regardless of their location.

    はい、私は前世紀にいくつかの大きな技術的進歩を遂げたことに同意します。私たちのコミュニケーション方法は大幅に改善されました。たとえば、以前は、人々はメールで手紙を書いたり送ったりすることしかできず、返答を待つことができました。今では、パソコンやスマートフォンビデオチャットができるようになり、場所を問わず瞬時に人とつながることができます