アルコールの話二回目

  • The Student chose textbook デイリーニュース 全記事(初級) : 64 : [Level 3-5] Alcohol Targets the Female Market

  • レッスンが開始しました。

  • Guli

  • When I was a student

    私が学生だったとき

  • A. if products are rebranded to target women

    A.女性をターゲットにするために製品のブランドが変更された場合

  • C. connecting drinking to what women want in life

    C.飲酒を女性が人生で望んでいるものに結びつける

  • A. how companies are targeting women

    A.企業がどのように女性をターゲットにしているのか

  • binge drinking,

    大量飲酒、

  • Sample answer: Yes, I think marketing a product towards men or women is sometimes necessary because it would help avoid confusion about a certain product. For example, for a product like shampoo, it would need to be advertised toward a specific gender in order to distinguish it from other shampoos.

  • confusion

    錯乱

  • distinguish

    区別

  • ―復習タイムの時間となりました。

  • If we do not our limit

  • 状態

    Status

  • dangerous situation

    危険な状況

  • We should know how much we drink

    私たちはどれだけ飲むかを知る必要があります

  • Sample answer: Yes, I think people should be careful about how much alcohol they drink because having too much of it can put you in danger. For example, having too much alcohol at once can decrease your coordination and reaction time, and you could have an accident.

    回答例:はい、飲酒量が多すぎると危険にさらされる可能性があるため、飲酒量には注意が必要だと思います。たとえば、一度にアルコールが多すぎると、調整や反応時間が短くなり、事故につながる可能性があります。

  • ─レッスン終了まで残り 3 分となりました。

  • to be friendly

    友好的であること

  • Sample answer: No, I don't think alcohol companies should be linking their products with friendship, relaxation, and empowerment because linking alcohol to those things will most likely make more women want to drink alcohol. For example, if women see advertisements that show other women partying and drinking, they could be more easily tempted to purchase alcohol.

    回答例:いいえ、アルコール会社が自社の製品を友情、リラクゼーション、エンパワーメントとリンクさせるべきではないと思います。アルコールをそれらにリンクすると、より多くの女性がアルコールを飲みたくなる可能性が高いからです。たとえば、女性が他の女性がパーティーや飲酒をしていることを示す広告を見た場合、女性はより簡単にアルコールを購入したくなる可能性があります。

  • ─レッスン終了まで残り 1 分となりました。

  • marketing

    マーケティング

  • target

    目標

  • tactic

    戦術

  • marketer

  • distinguish