No Water2

  • The Student chose textbook デイリーニュース 全記事(初級) : 76 : [Level 4-5] No Water? Big Problem

  • レッスンが開始しました。

  • Ai

  • Rejayi

  • 18 month

  • Answer : B. they become very thirsty

  • Answer : C. by sweating

  • Answer : B. they have less blood reaching the brain

  • urinating.

    排尿。

  • No, I have never been in a situation where it was difficult to get water because many kinds of beverages, including water, can be found everywhere in my area. For example, there are vending machines wherever I go. Even in the countryside, there are always vending machines that can be seen along the road.

    いいえ、私は水を含む多くの種類の飲み物が私の地域のいたるところにあるので、水を得るのが難しい状況にあったことはありません。たとえば、どこへ行っても自動販売機があります。田舎でも、道端に見える自動販売機はいつもあります。

  • ―復習タイムの時間となりました。

  • ─レッスン終了まで残り 3 分となりました。

  • No, I don't think I drink enough liquids every day because it is quite easy to ignore thirst. For example, when I'm busy doing something, I tend to forget to drink something until I feel that my mouth is already dry.

    いいえ、喉の渇きを無視するのは非常に簡単なので、私は毎日十分な水分を飲むとは思いません。たとえば、忙しいときは、口が乾くまで飲み忘れがちです。

  • ─レッスン終了まで残り 1 分となりました。

  • Yes, I think that beverages like fruit juice are also good for us because of their health benefits. For example, fruit juices contain important nutrients we need in our body, such as vitamin C.

    はい、フルーツジュースのような飲み物も健康上のメリットがあるので私たちにとっても良いと思います。たとえば、フルーツジュースには、ビタミンCなど、私たちの体に必要な重要な栄養素が含まれています。