Understanding the Tip-of-the-Tongue Phenomenon 舌先現象への理解

  • The Student chose textbook デイリーニュース 全記事(初級) : 113 : [Level 4-5] Understanding the Tip-of-the-Tongue Phenomenon

  • レッスンが開始しました。

  • Joan

  • 7th

  • phe·nom·e·non /fəˈnäməˌnän/ noun 1. a fact or situation that is observed to exist or happen, especially one whose cause or explanation is in question: "glaciers are unique and interesting natural phenomena" Similar occurrenceeventhappeningfact 2. a remarkable person, thing, or event: "the band was a pop phenomenon just for their sales figures alone" Similar marvelsensationwonderprodigy

    phe・nom・e・non / fəˈnäməˌnän /名詞1.存在または発生することが観察される事実または状況、特に原因または説明が疑わしいもの:「氷河は独特で興味深い自然現象」同様の発生イベント発生事実2.注目に値する人、物、またはイベント:「バンドは彼らの売上高だけのためのポップ現象でした」同様の驚異の驚異の天才

  • certain

  • experience

  • syllable

  • describe

  • positive

  • lead to

  • fewer

    少ない

  • A. Older adults

  • B. a definition

  • What did a group of psychologists give to people to see how and why they forget words?

    心理学者のグループは、人々が言葉を忘れる方法と理由を知るために、人々に何を与えましたか?

  • C. because they have more years of information saved in their brains

    C.彼らは彼らの脳に保存されたより多くの年の情報を持っているので

  • simple sentences

    簡単な文章

  • Yes, I had experienced this while chatting with my friends.

  • Yes, I've had a TOT experience. I've tried to remember a specific word, but I couldn't exactly remember what it was. For example, I was talking with someone and when I had to say a particular word, I suddenly couldn't remember the word, and I had to think for a few minutes before I finally remembered it.

    はい、私はTOTの経験があります。特定の単語を思い出そうとしましたが、それが何であるかを正確に思い出せませんでした。たとえば、誰かと話していて、特定の単語を言わなければならないとき、突然その単語を思い出せなくなり、ついに思い出すまでに数分間考えなければなりませんでした。

  • spe·cif·ic /spəˈsifik/ adjective 1. clearly defined or identified: "increasing the electricity supply only until it met specific development needs" Similar particularspecifiedcertainfixed Opposite general 2. relating to or connected with species or a species: "the differences between them can only be on the specific level"

  • strange /strānj/ adjective 1. unusual or surprising in a way that is unsettling or hard to understand: "children have some strange ideas" Similar unusualoddcuriouspeculiar Opposite ordinaryusualnormalconventional

    奇妙な/strānj/形容詞1.不安な、または理解しにくい方法での異常または驚くべき:「子供たちはいくつかの奇妙な考えを持っている」

  • No, I don't believe so. Words can be forgotten by both adults and children.

    いいえ、私はそうは思いません。言葉は大人も子供も忘れることができます。

  • Yes, I think TOT experiences are strange because they can happen at any time. For example, we could be talking with a friend, writing something, or simply reading about something that triggers our memory of the word, but strangely we are unable to say what the word is.

    はい、TOTの経験はいつでも起こり得るので、奇妙だと思います。たとえば、友達と話したり、何かを書いたり、単に単語の記憶を誘発する何かについて読んだりすることができますが、奇妙なことに、単語が何であるかを言うことができません。

  • ―復習タイムの時間となりました。

  • ─レッスン終了まで残り 3 分となりました。

  • ─レッスン終了まで残り 1 分となりました。

  • re·duce /rəˈdo͞os/ verb 1. make smaller or less in amount, degree, or size: "the need for businesses to reduce costs" Similar lessenmake lessmake smallerlower

    re・duce / rəˈdo͞os /動詞1.量、程度、またはサイズを小さくしたり小さくしたりする:「企業がコストを削減する必要性」同様のlessenmake lessmake smalllower

  • Yes, I think there are ways to minimize TOT moments. If I temporarily forget a word, I try to use it more often after that. For example, I have noticed that the more I use certain words, the fewer problems I have remembering them.

    はい、TOTの瞬間を最小限に抑える方法があると思います。一時的に単語を忘れてしまったら、その後はもっと頻繁に使うようにしています。たとえば、特定の単語を使用すればするほど、それらを覚えている問題が少なくなることに気づきました。