Grammar Beginner53  使役ってムズイ!

  • Causative verbs ( 使役動詞 : let / get / make / have ) ~させる

    • Let :(軽い許可)~させる

      Ex : Let me do it. (私にやらせて。) 

    •   Let me handle it.
    • Have :(上から下の目線で)~させる

      Ex : I'll have my secretary do it. (秘書にやらせるよ。)

    • Make :(圧力・意思を込めて)~させる

      Ex : He made me cry. (彼が私を泣かせたの。)

    • Get :(頼んで)~させる

      Ex : I'll get the doctor to come. (お医者さんに来てもらうわ。)

  • Shame on ~. *A way of saying that the person has done something terrible/very bad

    翻訳する
  • He will try to fix it and call the maintenance man if he can't.

  • The new project team made the clients mad last week.

  • He'll have his secretary send it to him.

  • She's not here, but I'll have her call you back.

  • I'll get the doctor to come.

  • You made us wait a long time.

  • I'll have my secretary hand it to you.

  • ―復習タイムの時間となりました。

  • Sure. I will let him know.

    承知しました。私は彼に知らせます。

  • I got the maintenance man to come and fix it.

  • ─レッスン終了まで残り 3 分となりました。

  • Then don't make me do this.

  • ─レッスン終了まで残り 1 分となりました。

  • They are University Graduates .......

  • Let's get someone to take more pictures. I'll have my brother send you pictures we took today. Don't say goodbye, you are making me cry. Let me know about the dinner party tonight. etc.

    もっと写真を撮ってもらいましょう。今日撮った写真を兄に送ってもらいます。さようならを言わないでください、あなたは私を泣かせています。今夜の夕食会について教えてください。等