もし〇〇だったら今頃〇〇だったのに

  • The Student chose textbook SIDE by SIDE 4 - 48 : Chapter 7-4 Page 101

  • レッスンが開始しました。

  • Nin@フィリピン

  •  

  • New Vocabulary words: 1. as hard as rocks 2. history paper 3. Internal Revenue Service 4. save (work on a computer) 5. scold

    新しい語彙:1。岩のように固い2.歴史紙3.内国歳入庁4.保存(コンピューターで作業)5。叱る

  • 1. Andrew forgot to save his work on his computer yesterday.

    1.アンドリューは、昨日自分の作業内容を自分のコンピューターに保存するのを忘れていました。

  • 2. She wishes the alarm clock had rung.

    2.彼女は目覚まし時計が鳴っていたらいいのにと思います。

  • 3. Stan filled out his income tax form very quickly this year.

    3.スタンは今年、所得税申告書に非常に迅速に記入しました。

  • 3. Mr. and Mrs. Carson didn't follow the directions on the box when they baked cookies yesterday. (edited)

    3.カーソン夫妻は、昨日クッキーを焼いたとき、箱の指示に従わなかった。

  • --------

  • 1. False 2. True 3. False 4. Maybe 5. True

  • regret

  • regretted

    後悔

  • 将来のことを考える

    Think about the future

  • The Student chose textbook SIDE by SIDE 4 - 49 : Chapter 7-5 Page 102-103

  • Teacher chose textbook SIDE by SIDE 4 - 49 : Chapter 7-5 Page 102-103

  • RULE: The verb wish + the past perfect tense is used to express a desire for something that was not possible in the past.

    ルール:動詞の願い+過去完了形は、過去には不可能だった何かへの欲求を表すために使用されます。

  • EXAMPLES: I didn't live in New York. I wish I had lived in New York. I didn't drive to work today. I wish I had driven to work today.

    例:私はニューヨークに住んでいませんでした。ニューヨークに住んでいたらよかったのに。今日は車で通勤しませんでした。今日は車で通勤していたらよかったのに。

  • confuse

    混乱させる

  • I wish I drove to work.

  • ―復習タイムの時間となりました。

  • If I drove to work, I wouldn't have to wait for the train every morning.

    車で通勤すれば、毎朝電車を待つ必要はありません。

  • I wish I had driven to work today.

    今日は車で通勤していたらよかったのに。

  • If I had driven to work today, I wouldn't have had to wait an hour for the bus.

    今日、車で通勤していたら、バスを1時間待つ必要はなかったでしょう。

  • I wish I did daily exercises.

  • ─レッスン終了まで残り 3 分となりました。

  • If I did daily exercises, I wouldn't have to go on a diet.

    毎日の運動をすれば、ダイエットをする必要はありません。

  • I wish I had done my homework last night.

    昨夜宿題をしていたらよかったのに。

  • If I had done my homework last night, I wouldn't have had to do it early this morning.

    昨夜宿題をしていたら、今朝早く宿題をする必要はなかったでしょう。

  • ─レッスン終了まで残り 1 分となりました。

  • I wish I had a good job.

  • If I had a good job, I wouldn't be concerned about my future.