フラストレーションについて Ronke先生女性

  • I was discouraged

    私はがっかりしました

  • frustrated: I was walking on the street and there were many travellers who asked for directions all the time. They asked in English and i am not fluent in speaking English. I wanted to say so many things to them but I could only say a word or two and so I felt frustrated.

    欲求不満:私は通りを歩いていて、いつも道を尋ねる多くの旅行者がいました。彼らは英語で尋ねました、そして私は英語を話すことに流暢ではありません。たくさんのことを言いたかったのですが、一言か二言しか言えず、欲求不満を感じました。

 

disappointed: I quit my job in March to go abroad in April but I couldn't go so I felt disappointed

がっかり:3月に仕事を辞めて4月に海外に行ったが行けなかったのでがっかりした